Orbitrek – przyrząd do ćwiczenia różnych partii ciała

Posted on

Orbitrek ze sklepu internetowego marbo-sport.pl to jeden z bardziej popularnych sprzętów sportowych stosowanych do ćwiczeń kardio. Inne nazwy tego urządzenia to trenażer eliptyczny czy crosstrainer. Zaliczany jest do urządzeń stacjonarnych, ponieważ do podłoża jest ustabilizowany specjalnymi płozami łączącymi mechanizm ruchowy z częściami przeznaczonymi na dłonie i stopy dla użytkownika.

Orbitrek – jak wygląda ten sprzęt treningowy?

Orbitrek składa się z części pozwalającej na naprzemienne kierowanie rękami oraz nogami. W przedniej części sprzętu znajdują się dwa ruchome uchwyty do trzymania rękami oraz dwa montowane na stałe. Rękojeść wykonana z miękkiej pianki sprawia, że komfort użytkowania jest bardzo wysoki. Dodatkowo w tej części mogą znajdować się czujniki pozwalające mierzyć tętno zawodnika podczas ćwiczeń. W wersji elektrycznej (zasilanej zwykle prądem bateryjnym) wmontowany jest również wielofunkcyjny komputer z niewielkim monitorem. Można na nim zobaczyć takie parametry jak np. przebyty dystans, aktualna prędkość czy ilość spalonych kalorii. Niektóre modele mają również wbudowane specjalne programy treningowe.

W dolnej części sprzętu znajdują się dwie prowadnice połączone z ramionami po tej samej stronie (prawe z prawym, lewe z lewym). Zakończone są plastikowymi płozami, w których umieszcza się stopę. Ze względu na znaczną długość oraz szerokość tej części orbitrek jest przystosowany dla osób z różnymi rozmiarami stóp. Antypoślizgowe wypustki sprawiają, że noga trzyma się stabilnie nawet przy znacznej prędkości.

Orbitrek może być dodatkowo wyposażony w wygodne kółka (z opcją chowania w obudowie lub stawiania), które umożliwiają na szybki i łatwy transport sprzętu z miejsca na miejsce.

Jakie partie ciała najlepiej ćwiczyć na orbitreku?

Trening na orbitreku, dzięki budowie sprzętu, angażuje większość mięśni ciała podczas ćwiczeń. Szczególnie korzystanie działa w następujących strefach:

  • kończyny górne, wzmacnia zwłaszcza ramiona i przedramiona;
  • mięśnie klatki piersiowej;
  • kończyny dolne: biodra, uda czy łydki.

Stosując regularne treningi na orbitrku można wzmocnić mięśnie kończyn górnych i dolnych. Ponadto, w połączeniu z odpowiednio zbilansowaną dietą oraz ćwiczeniami siłowymi, sprzęt wspomaga walkę z tkanką tłuszczową skumulowaną w części brzusznej, udach czy na biodrach. Ćwiczenia na orbitreku można wykonywać z powodzeniem w domu, dla relaksu i poprawy ogólnej kondycji. Jednak jeśli celem ma być zrzucenie wagi czy redukcja tkanki tłuszczowej, warto wspomóc się radami specjalistów oraz pozostawać pod stałą kontrolą lekarską i trenerską.

 

 

>>>